~ Meningen med livet?

2012-10-26 @ 16:20:00

Nu kommer en sån här "djup text". Har faktist aldrig skrivit något sånt här förut! men iallafall var inne på en tjejs blogg och hon skrev såhär och jag tyckte att det var så sjukt bra skrivet så ni ska få ta del av det också!

"Detta som jag skriver är enligt min åsikt. 

Meningen med livet är kort och enkelt att ha kul, att utmana sig själv, att älska och bli älskad och berg-och-dalbanor. 
Nej, men jag är ingen forskare/religiös person/mirakel som har räknat ut vad den faktiskt meningen med livet är. Jag tror inte på att det faktiskt finns en mening med livet. För mig är det bara viktigt att vara med folk som gör mig lycklig och göra saker som gör mig lycklig. Personer som gör mig lycklig är folk som får mig att må bra, som lär mig saker och som låter mig vara mig själv. Saker som får mig lycklig kan vara allt från shopping, känslan att lyckas, resa, äta osvosv. 
Och när jag säger "ha kul" så menar jag att man inte alltid måste tänka så himla noga innan man gör något. Speciellt inte som tonåring, det är meningen att vi ska göra misstag och lära från dem. 

Vad anser ni är meningen med livet? Och vad gör er lyckliga? "
 
- Felica Andersson Och ni hittar hennes blogg här
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback